lördag 23 oktober 2010

Akuten

Idag har de varit en vanlig dag, typ iaf.. Jag gick på prommis med Lexus efter frulle med älskling såklart :P å tog en snabbis till mormor för att lämna en amningsbh som ja använt å den har blivit missfärgad så hon skulle hjälpa mig tvätta den med klorin å de är det bästa med mormor att hon kan fixa allt :D Min lilla mormor!!! Då börjar ja känna att hjärtat rusar iväg igen som ja varit å kollat nu men de kändes väldigt väl så ja tog å kolla min puls 134 AH men de ska man INTE ha oavsett om man är gravid lr inte å de är ju inte så att ja inte brukar vara ute å gå lr röra på mig överhuvudtaget lixom.. Så sån dålig kondis har ja inte!!!! Så då ringde ja rådgivningen å dom sa att ja skulle åka in omedelbart å då blir man ju inte mer orolig nä inte nå... och att hon ringer upp å säger att ja ska ta med mobilen utifall ja blir sämre så ja kan ringa 112 :/ ah men ok...??? Kommer på akuten å då tror ja ju att min puls är helt normal för de brukar ju aldrig visa sig när man ska visa.. Fick komma in på en gång iaf å då tog dom ett ekg som s¨åg normalt ut förutom att den slog för fort... Fick sladd på fingret som mätte min blodtryck å puls å sen lämna dom mig i ett rum å dom trodde inte dom skulle behöva ta nå prover iaf.. Så där låg vi å vänta medans apparaten på väggen pep typ hela tiden för min puls steg å gick över 120 typ så de stog HÖG PULS med gul text.. Sen kom dom in å satte nål i armen på mig som skulle sitta kvar..??? Hm sen flytta dom mig till ett annat rum å vi fick vänta där tills läkaren kom å prata å hon visste inte riktigt varför de blev sådär men hon skulle skynda på remissen ja ska få på medicin så ska ja få ett 24 timmars ekg å de var ju bra att ja hann göra det före förlossningen så de inte kommer hända nå då typ.. Japp sen fick vi åka hem efter 3 timmar å det var precis på tiden för kl 3 skulle vi på middag hos mormor å vi fick åka prick 3 så de passa ju perfekt :) Middag fick vi å efterrätt <3<3 GÖTT som satan ÄLG stek å pot med sås å äppelmos GRYMT :D sen farta vi på maxi för ja vela köpa shampoo å balsam och tvål i mini stl som ja packat ner i min BB väska :P Sen farta vi en sväng till moster för kaffe å mys med hennes små grisar :P Lexusen fick oxå följa med ååå vilket drag de blev kan ja lova haha :) Kolla dessa sötnosar <3<3<3





Ja det var min dag de :) nu har ja badat å myst ner mig i soffan å nu ska de bl film med min äskling <3<3<3

Natt natt

1 kommentar: