måndag 6 december 2010

EDDIE

Ja nu kan ja slita mig en sek från min älskade lilla son <3 
Ja va kan ja säga han föddes 1 timme å 46 min senare än datumet.. Ja han va ju beräknad 1 dec från början men när vi var på ultraljud så sa barnmorskan att hon gillade att ändra datum så hon sa 2 dec så i alla papper å så står de att han är beräknad 2 dec bara att ja tyckte de va krångligt att ändra till alla när man väl sagt den 1a men nu vet ni iaf... :D så han kom NÄSTAN exakt på datumet!!! 

Jag vaknade 03,30  på natten till torsdag å hade sån konstig sammandragning gjorde lixom ont hade aldrig känt så förut uder hela grav, alltså de gjorde ju inte ONT lixom utan de gjorde ovanligt ont för en sammandragning men men å så fortsatte de hela morgonen sen så ja var tvungen att kliva upp... Tänkte om de blev värre fick ja väl ringa förlossningen å fråga bara.. Så ja farta å skjutsa mormor på stan för hon hade lite ärenden å dom konstiga "sammandragningarna" fortsatte men dom va inte regelbundna lr höll i sig  länge så ja sa inget till nån lr så mer än mamma, sen fick ja mess av älskling att han skulle komma hem :) snacka om lycklig kändes lixom skönt att han skulle vara hemma över helgen... Så när han kom hem farta vi till moster en sväng å hälsa på å fika å då kände ja att dom började göra riktigt ont men korta å oregelbundna.. Så vi åkte hem å Jens gick för att hälsa på en kompis som skaffat sig en liten valp å då passa ja på att ringa förlossningen som ja BTW rinde på morgonen oxå å frågade hur "värkar" skulle typ kännas.. Å hon svarade snäsigt att dom skulle göra ont å vara si å så många min mellan å att jag skulle återkomma då :( men att de lät som ja kanske var i latensfasen hm OK "KANSKE" då blir man lättad lixom INTE.. men men ja vet ju inget... Ja tillbaka nu till att ja ringde på kvällen å frågade om ja kanske kunde få nå att sova på eftersom ja inte sovit på över 12 timmar :( å då sa hon att ja fick komma upp å kolla hur ja låg till lixom å hon va JÄTTE trevlig så ja tog bilen å fråga om jens vela med å sen farta vi upp till kl 22,30 typ..

När vi väl kommer dit så sätter dom ctg å kollar blodtryck å lämnar oss i rummet.. Vi pratar lite å kollar hur de ser ut när ja får mina "sammandragningar" som va förverkar fick vi bli varse om haha :D ja jag ligger där å tar de lungt å då smäller de till å vattnet går!!!! Lixom va?? Ja sa till jens alltså nu kissa ja på mig... Lr ja tror vattnet gick å han trodde ja skämta men de var lixom vatten i hela sängen å båda två blev lite nersvös kan ja ju säga så vi ringer in tjejen å säger som de är å hon menar att de va ingen brådska å hämta nå saker men ja hade ju verkar det såg hon på datorn men nu skulle vi stanna 2 timmar å se hur de fortsatte för de kunde ju avta oxå nu mena hon... Ja fick en rock å vi strosa omkrng i korridoren sen började verkarna verkligen komma dom gjorde ondare å ondare å fort gick de så fick vi ett nytt rum där vi skulle vila men de tog ingen lång tid innan vi fick ringa in dom igen för ja vela ha nå åt smärtan för nu gjorde de riktigt ont å dom släppte inte.. ja så då måsta hon undersöka mig eftersom man måste kolla hur öppen ja va först innan man kunde veta va ja skulle ha för bedövning å jajemen då va man öppen 8 CM japp sen gick de fort från värkar till krystverkar å de enda dom kunde erbjuda då va syrgas så den kan ja lova ja sög i från början till slut!!! Kl 01,46 är han född våran lille prins de var ganska otippat haha åkte in för en koll å fick stanna å åka hem med bäs <3<3<3

Eddie berglund 
2872 kg och 49 cm



Ja då har ni fått en liten inblick i min förlossning :) Då min FINASTE prins kom till världen <3<3<3

3 kommentarer:

  1. Gud så underbart för er! Och va skönt att de gick så fort! Mys nu riktigt varje sekund för vipps så är dom ett år och springer omkring och börjar prata! ;)
    Kramar <3 //Stina

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till eran son!! otroligt söt! /Kristin

    SvaraRadera
  3. kan tänka mig att de är en otrolig känsla. Känns som du varit gravid FOR EVER! =)

    SvaraRadera