tisdag 13 december 2011

nån annan..

ja senaste tiden har ja börjat känna mig som mig själv igen..... har hänt så sjukt mycket senaste tiden, men nu börjar det ordna upp sig, ni undrar säkert vad som hände med min graviditet, men jag har gjort abort, japp döm mig ni som vill, men ja kan ju bara säga att vi gjorde de för att rädda vårt förhållande bla mer behöver ja inte säga, alla som har barn förstår ju att de inte är en dans på rosor med bäbis (vilket oxå är de bästa som kan hända en människa) men när man har förnuft och ett val om hur ens liv ska se ut, så bestämde vi oss för att det inte passade just nu... Så vi ska laga vårt förhållande å ge Eddie all vår tid :) så får vi se längre fram, just nu mår ja kanon att ja kan ha mina kläder igen å att mitt hår blivit långt, ja små saker som betyder nåt för tjejer haha :) jag har ju inte mått bra av att inte få på mig mina kläder, å sen börja ja ju gå upp igen då, av en anledning iof men de kändes jobbigt iaf,sånu kommer ja kunna leka på stranden med eddie iaf han första sommar gående <3 å det ska bli så himla mysigt... de är ju faktiskt så oxå att skaffa barn räddar oftast inte förhålladet, de vet nog alla som har barn, å vi valde att rädda familjen vi redan har!!! Tills vi är på stabil grund igen!! ( iaf så har ja inte känt mig som mig själv men börjar komma tillbaka å de är skönt för psyket )

Idag iaf så har ja haft en sån där panikdag, när ja känner mig rastlös å fastkilad i fasaden på huset typ... klart ja har haft min solstråle hemma, men de blir bara så ibland, allt är jobbigt varenda liten grej man måste ta upp från golvet, plocka ur diskmaskinen, tvätta å plocka in tvätten när allt de känns som djävulens påhitt... å som vanligt blir det inge mat för mamman att stoppa i magen, pepparkakor till kaffet, allstå sockerbitar så ja inte somnar känns de som, å det värsta är att imorn kan de kännas som de bästa som finns att sortera strumpor, ja inte konstigt att  man blir lite tokig när man är hemma haha, fast ja tycker ja ränner på stan hur mycket som hellst men svårt ändå, när folk hälsade på en å sånt, inte lika så nu faktiskt, men de blir ju så... Vänta tills ni sitter där själva å varit hemma en vecka i streck utan att nå kul hänt, då ska då inte ja komma å uppmuntra iaf :) men sen vet ja att ja är bajs på att höra av mig oxå men de är till dom som är bajs å höra av sig till mig!! ja iaf så funderar ja lite på lite olika nu för ja måste ju fixa naglarna igen innan jul för att dom ska va kanon på julafton såklart å att ja ska TATTUERA mig eller hur fasen de stavas den 22a.... är överlycklig å det ska bliii så jävla skööööööööööööööööönt ;P wihoooooooo

7 kommentarer:

  1. Jag förstår dig!! Även om valet säkert va svårare nu än det hade varit innan man hade barn så gäller det ju att prioritera... Förhållandet tar sig ju en rejäl törn när man får barn, man kan inte påstå nåt annat! Hoppas ni får tid och möjlighet att hitta tillbaka till allt härligt nu så kommer nog Eddies syskon när det passar bättre :)

    SvaraRadera
  2. Vet hur det känns att sitta hemma och vara rastlös, inte min starka sida heller... Men nåt man får ta när man flyttar ut på landet, som jag gjort, misstänker jag :-))
    Jag brukar tänka så här: Om inte folk kommer och hälsar på mig, så behöver jag heller aldrig ha dåligt samvete om det dröjer innan jag kommer och hälsar på... Ganska självklart i och för sig, men positivt tänkande iallafall ;-))
    Pöss!!

    SvaraRadera
  3. Ett väldigt moget och starkt val tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Kram, kram på dig fina Hanna!

    SvaraRadera
  5. förstår dig med att känna som att vardagen är desamma. Som sagt känner jag lika. Man blir jävligt rastlös efter ett tag och så känner jag hela tiden. Längtar tills vår lilla valp kommer <3 men hör av dig om du har super tråkigt, kommer gärna förbi, men har trott att du inte vill att jag ska komma förbi :s och vill inte riktigt bara bjuda in mig själv jämt heller. kram

    SvaraRadera
  6. Ni gör helt rätt som sattsar era krafter på den familjen ni är nu. Även de starkaste förhållanden får ta smällar när man får barn. Vardagen ändras drastiskt, vissa dagar dansar man på moln och andra dagar är allt jobbigt! Kramar till er!

    SvaraRadera
  7. Ni har gjort ett moget val, tycker jag. Ert förhållande och er familj ni har just nu betyder ju mest! Starkt gjort. Kram från mig och Oline

    SvaraRadera