söndag 28 oktober 2012

Sur kärring!

Ja jag känner mig som en sur kärring, men när man har jobbat i veckan ledig två dagar, städat toaletter, tvättat x antal tvättar, bäddat rent, tvättat överdrag i soffan, tvättat kuddarna i sängen, dammsugit å torkat golv, plockat ur diskmaskinen x antal ggr och lagat lite mat, bakat lite, tagit hand om en ganska trotsig 2åring, vaknat 5 ggr per natt (alltså sover aldrig en hel natt i lugn å ro), kliver upp kl 6 om inte tidigare OFTAST varje morgon, handlat i stan, och när man planerat hoppa i å bada med sonen innan de ska jobbas å gå på dagis imorn å de finns inget varmvatten!!! Då kan lixom bägaren rinna över... Ja kan elda själv men då vill jag veta de i tid tack.... Ja så kan de se ut i vardagen ibland å just idag blev ja en sur jävla kärring över de!!! Vill då oxå påpeka att de mesta av de är inte saker jag njuter av att göra utan de ska bara göras, inget ja tycker är roligt å gör för att jag är "tjej" men vissa saker gör man för de ska göras å för att de behövs!! Även att ja börjat fått känning av fogarna å värre blir de när de är fullt upp! Så mina vänner därute oxå inte känner sig försummade men vila behöver man ibland när man är gravid å de vet nog alla ja känner å ja älskar mina vänner <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar