onsdag 16 januari 2013

Sjukling!

Ja hämta liten på dagis igår, som vanligt får ja typ dra han i jackärmen skrikandes för att han ska följa med hem!! Fick kanske skylla mig lite sj igår, för Han har speciell tutte på dagis å en snutt av nå slag som han har när han sover, men den lämnar vi på dagis, å han har bara tutte när han sover å allt går kanon! Men när mamma kommer å ska hämta är han trött, han hade inte somnat på dagis igår, vilket inte gör sååå mycket men märks väldigt när man ska hämta, först blir han super glad att man kommer men sen har han tusen saker han ska visa å göra innan han ska åka hem :/ såklart när han är trött å blir ledsen när han inte får göra allt han vill innan hemfärd, så vela han ha tutten å snutten såklart, å jag hade ingen reserv, så när han måsta lämna dom vart han galen, tur att han har två delat vinterset vilket jag använder mycket nu, för de är mycket lättare för mig å magen att klä på jackan å skorna på morgonen å hämning ist för trä på overallen... Men iaf så typ skriker han å kastar sig å då är ja så rädd att tappa honom när jag bär han, när de hugger i mina fogar :( så då får han gå själv skrikandes å grinandes men man får lixom hjälpa till lite i jackärmen för att komma framåt, kul att få genom hela dagis så med föräldrar å barn men men!!! Va gör man kunde ju gett han tutten å snutten men då ger ja mig å har man en envis mamma så har man ;) vilket ja hoppas kommer vara bra när han växer upp, han är ju tiger i kinesiskt tecken lika som sin mamma :P hoppas mini i magen kommer innan 12e feb då blir han drake som pappan i huset :) vore ju kul med två tigrar å två drakar haha fast sen hur de påverkar familjefriden vet ja tyvärr inte ;) visar sig väl när grabbsen kommer i tonåren, haha fy låter ju hemskt att dom ska växa upp å bli vuxna!!!

Ja iaf så vakna ja inatt 02,30 ca av att Eddie grinar å är jätte ledsen, han brukar låta å va ledsen fast typ som i sömnen, men nu hördes att nåt va fel, gick in å ser min lilla skatt gråtandes lite rädd å skärrad sittandes i kräks i sin säng.... :( NEJ lilla hjärtegrynet!! Klär av å tvättar å lägger han i min säng, medans ja plockar ur Eddies säng å städar, sen la vi oss en stund å sen kommer de mera, hämta liten hink å lägga barnet på handduk å sem försöka sova igen, ja så höll vi på till kl va 5 typ sen somna han äntligen... Älskling klev upp å for på jobbet 06,40 stackarn!!

Ja de var den natten de, märks inget på hans allmäntillstånd mer än att han inte vill äta så mycket, fått i han saft en halv glass å välling så ganska bra ändå, la han nu för en middagslur håller tummarna att han är bättre när han vaknar... Å jag ska fortsätta tvätta sängkläder ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar