söndag 10 februari 2013

Akuten!!!

Fy satan vilken sjuk dag alltså... Ja först å främst villja bara påpeka att de bara är 10 dagar kvar till  BF som ni ser på min widget till höger :) SPÄNNANDE!!!! Ja iaf så hade ja en konstig känsla i munnen igår morse, typ som att ha fått tandläkar bedövningsom gått ur lite, maten smaka inte så stark som de brukade å de var allmänt konstigt, men först tänkte ja att ja varit täppt i näsan på natten så ja sovot med käften öppen ;P då kan man bli sådär torr å konstig i munnen lixom! Men sen på kvällen skulle vi äta popcorn å ja kände direkt att de va konstigt med saltet i munnen, jens sa då att han tyckte ja skulle ringa rådgivningen så ja gjorde de, hon sa att de nog inte var nån fara, kanske hade jag fått en LOKAL ALLERGI?? vad de nu innebär, å vad de är för risker mer de?? Men de var nog ingenting, sen fråga ja om de kunde ha att göra med graviditeten, (för man bärjar ju genast tänka tusen tankar å de ja tänkte mest på va havandeskapsförgiftning, ja menar då kan man ju ha massa konstiga symtom å farligt är de) men nä då frågar hon mig? Vad skulle de vara!!! JA; DET FRÅGAR JU JAG DEJ... Hm!!! nä det trodde hon inte för vad hade munnen med graviditeten att göra... jaja! fick ju ringa tillbaka om de vart nå värre....

Vi gick å la oss och de va inget konstigt, vaknade imorse åt frulle kände att de fort va lite bedövat i munnen, smakade inte som vanligt å typ ja som man fått liiiite liiite bedövning i munnen.. Planderade sedan dagen med älskling, han skulle ut å skotta å sen skulle vi fara till pappa/morfar på brandstationen för eddie skulle få åka brandbil, som han tjatat om huuuuur länge som hellst!! :D Började sminkaoch tyckte inte mascaran fäste så bra på vänster sida, ficklixom inget motstånd av fransarna när ja målade om ni förstår va ja menar! Så då nöp ja ihop med munnen å såg att det INTE såg ut som de ska.... stod framför spegeln länge å knep med munnen å tyckte mer å mer ja såg mongo ut, så ja ringde jens, kände att pulsen böja stiga å vart ganska nervös kan ja säga, jobbar ju sjäv inom vården å har gått usk utbildning så fick många skräck senarior i skallen, tror nog jens blev lite orolig när ja ringer å ber han komma hem dirr, han kommer hem ganska nervig å tror vattnet gått ;P haha stackarn, nä men då ringer ja 1177 igen å tänker att ja kommer ju aldrig få nån hjälp om ja inte ringer dit först... 40 min väntetid å ja tycker ansiktet blir sämre å sämre känner då oxå att ja inte kan knipa ihop riktigt med vä öga, då känner ja mig INTE så lugn längre, vill ringa mamma men vet att hon säkert blir värre än mig så ja väntar med de, å pratar ja med henne kommer ja säkert börja böla bara!!! Ja vi åkte in på akuten å kommer in å pratar med hon i luckan, hon säger att ja får komma till ditriktet kl 17,40... ????? What!!! jag tror typ jag fått en 10a eller stroke, havandeskapsförgiftning å du vill jag ska vänta 6 timmar!! Jaha, svarar ja men alltså de är jätte obehagligt å de har kommit fort nu på morgonen,,, Hon frågar om ja har nå andra krämpor, JA JAG ÄR GRAVID I V 39.... Jaha det såg jag inte!! Nähä?? undra om tanten ska skaffa glajor kanske.. Ja då gick de fort jag skulle få träffa en medicin lälkare å vänta i vänt rummet, 10 min kanske sen fick ja komma in, dom tog blod prover, ekg, crp, fråga en massa å sen kom läkaren, han kände å klämde och dona på, gick en sväng å kom tillbaka å säger att jag förmodligen har Bells syndrom Jaha han förklarade lite å sa att det var en ansiktsförlamning.. WHAT!! jaha kul att ja både ska vara fet å sne nu oxå! Men fanns medicin som dom inte vela ge för ja var gravid, men att de läkte av sig själv! Men det kunde bli sämre innan de vände å läkte :( kul om ja vaknar imorn å sidan hänger... Mardröm.se... Ja det var det de, tack 1177 för att de inte var nåt!! Så nu är de bara vänta å se om de blir sämre eller stannar såhär, vilket ja hoppas, syns inget alls på mig när ja är vanlig å ja kan flina å så, de är när ja rynkar näsan följer inte vä sida med, eller kniper med munnen, kan heller inte riktigt "knipa" igen ögat, fick ögondroppar utskrivna utifall ja får problem att stänga ögat på natten :( kul... så inte ögat blir torrt å skadat!! Så ja nu är de bara vänta ut de oxå då som enligt sidan ja länkat, kan ta flera veckor eller månader innan de blir lika igen, känns sjukt å som jag är 150 år gammal.... Längtar som satan efter bäbis nu såå ja kan tänka på annat!! Undrar ju lixom hur länge ja ska ha dålig smak i munnen och de ska kännas som bedövat på tungan, vill ju knappt äta nu för de känns så skumt... Älskling va så snäll å gjorde lövbiff och svampsås med klyftpärer ikväll vilket säkert smakade 50% mer än ja kände då, men jag älskar han för han gör sånt för mig!!

Ja nu fick ni en jäkla story här, å jag väntar bara på att bli bättre from nu....

Efter Akuten åkte vi iaf till Pappa/morfar på brandstationen å eddie vart ÖVERLYCKLIG,,, har aldrig sett han sådär, sprang omkring som en tok å bara prata Bammabilen = brandbilen :D han fick åka å tuta å låta med morfar å vi var där i typ 2 timmar.. Min fina prins var så himla lycklig älskar att se han så, han är väldigt fäst vid sin moppar!!!
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar