torsdag 29 november 2012

Herregud!

Alltså de är inte bara med barn :) nu ska Eddie fylla 2 år och jag har fullt upp för att allt ska va bra å hinnas med :) Kul som satan oxå såklart... Har nu iaf fixat tårtorna som ja ska hämta på lördag morgon! Måste bara få ur mig detta oxå, ang tårtorna, jag var ju på konditorierna i stan och tänkte beställa där, men tydligen så kan man inte få tårtor man vill ha utan där kan man beställa såna man kan göra själva typ, å då känner ja direkt att dom kanske inte ska skylta med att ha beställnings tårtor eller så, vad vet ja, många säkert som vill ha en tårta med ett kort på som man kan göra hemma, låter kanske skit surt, men ja vart faktiskt besviken när man går in på ett Kondis där dom borde ha utbildade bagare eller vad de nu är, och att tillägga så va ja ute i god tid, nästan 3-4v innan, utifall de skulle ta ett tag, ville iaf ha tårtor med bilen BÄRGAREN på från barn filmen "Bilar" eftersom Eddie heter berglund å hans pappa kallas för bärgarn, tyckte ja de va lite kul... Ville ha som en liten scen ovanpå och med bilen i marsipan eller sockerpasta eller vad dom nu använder... Iaf på de ena stället skulle dom kolla upp hur mycket de skulle kosta å hon ringde mig 2 dagar senare å säger, att det skulle ta mycket tid och vara jätte mycket pill å svårt att få snyggt, så dom vela ha 2500 KRONOR!!! Alltså jag började skratta och trodde dom skämta med mig, å det var för dekorationen, då hade ja inte sagt hur många bitar eller nå jag vela ha.... Helt sjukt tycker jag, jobbar man med att göra tårtor och baka å sånt läre dom väl kunna fixa en tårat på beställning, men 2500 kr är ju fasen en lättare bröllopstårta eller nå.. Dom läre ju ha special saker och om inte annat kunna beställa! Jaja nu har ja hittat kanon ställe som KLARAR av att fixa mina tårtor och jag betalar för de ja vill ha såklart, har inte räknat med 200 kr direkt, men 2500kr!! Ja jag säger de igen för ja tyckte att de va så himla sjukt!!!

Ja iaf så tycker ja ni ska kolla in denna sida Lindhs bageri som ska göra mina tårtor, ska lägga in bild sen ska ni få se :) en med päron smak till barnen och en med vit choklad till familjen.. Har delat upp iår så Eddies polare ska komma på lördag den 1 dec, medans familjen får komma 2 dec sön.. Sen jobbar ja på måndag när han fyller men de vet ju inte han :) Sen när kalaset är över så ska de JULPYNTAS hos berglunds iaf :P  Har även skickat in "Grattis bild" till HT, vilket ja glömde när han fyllde 1år... Hur de nu är möjligt men då kom han i tidningen ändå sen vi var å knäppte kort på Bärs foto, så då kändes de ändå bättre ;P haha 

Ska även skicka julkort detta år, har ja aldrig gjort, kanske när ja va liten då mormor hjälpte mig, men nu är de klart å dom ska postas iväg :) kul... Ja som sagt fullt upp, ska även försöka hinna fixa nån kaka till imorn efter ja slutat jobba! Har en kort dag imorn, så hinner fixa allt klart, måste väl ha lite ballongen å sånt oxå kan ja tänka mig ;P

Har iaf nu skickat in alla papper ja fått av FK, så nu är de bara vänta med knut i magen på svar!! Ja eller vad dom vill ha för kompletteringar, är ju alltid nåt kan ja tycka, har även sökt gravidpenning från 1 jan, som ja hoppas går igenom, kan ju fasen inte gå normalt, ännu mindre stå på huk å dona... Har även börjat få problem att sova, så för att kunna ta hand om familjen ja har hemma å må bra själv utan att bli sängliggande, hoppas ja allt går som ja hoppas!! gud man får ju magsår av FK, jag blir stressad av det, jobbigt att de ska kännas så när gravid å ska få ett litet mirakel, ska va en tid att njuta av... Trivs kanon på jobbet för övrigt å alla är super trevliga å lätta att vara med :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar