tisdag 27 november 2012

Julig!

Har faktiskt inte kunnat hålla mig riktigt, känns ju dumt eftersom de är för Eddies skull ja känner att ja vill vänta med julpynt, men har smugit fram lite saker ändå, har nyss satt upp stjärnor i vardagsrummet oxå! Men inga tomtar å röda gardiner än :) idag var jag å liten till stan för handling av nya nappar, nu är de kastning av napparna hemma, så han ska bara ha dom där platta som finns på Apoteket, så han slipper krångel med tänderna, ska även försöka vara utan på dagarna, vilket han är jämt på dagis, men antar de blir svårt när lillebror kommer å ska ha tutta! Men känns ändå bättre att han har braiga nappar iaf! Sen fika vi lite med gammel mormor sen va de full rulle!! Mormor tycker han är söt när han kutar som en galning hit å dit å hejar på folk, men de tycker inte jag!!!! Jag gillar inte andras barn när dom springer som tokar å håller på hit å dit på stan, så de ska minsann inte Eddie göra heller! Men liiiite svårt med foglossning å utan vagn, måsta lämna den hemma för ja skulle till mamma å hämta min brudkista, men de gör ja inte om! Kan helt enkelt inte bära på han hur mycket ja än vill!

Ja snart fyller liten 2 hela år! Jag har alltid sagt att ja bara vill ha en bäbis ingen jobbig 3-4 åring, men alltså de är ju så att han lär sig nya saker hela tiden, å de är faktiskt så att alla åldrar har sin charm, för jag älskar min lilla kille mer å mer för varje dag om de ens är möjligt <3 han är så underbar nu när han pratar å donar på :) oförståeligt hur man ska kunna älska mån "ny" lika mycket, men de är nog inte svårt ;) iaf så ska de va kalas i helgen å de ska bli så kul! Men jag är sån förälder så ja tycker att nu när han är så liten, kommer vi inte köpa massa leksaker, han kanske får nåt av nära å kära så de räcker, så av mamman å pappan får liten nödvändigheter inslagna som paket :D kommer ju ändå va paketen som är roliga å han kommer inte komma ihåg va han fick när han va 2 år sen heller... Men klart han ska få kuliga saker men de blir inget överdriv!!! De är ju jul oxå!! Lika då, tänker satsa på att få en bra Julig stämning och tradition så han längtar efter julen, allt mysigt med familjen å gotta och sånt man inte "kan köpa för pengar" ja ni förstår! Kommer bli en super mysig jul känner ja även om ja ska jobba dag på julafton... Men eftersom ja aldrig gjort de i hela mitt liv så kan ja offra mig ;) (står på mitt schema) synd bara att ja har Eddie nu, hade ju hellre jobbat andra jular å varit ledig nu, men sen kommer ja ju va hemma ett tag igen så pengarna välkomnas ist detta år! Kommer ju ha hela kvällen hemma <3 med min familj, alla ska komma till oss iår å de ska bli så himla mysigt!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar