fredag 6 december 2013

Dagens rubrik??

Ja ni mina vänner :) kanske man ska slå till med att prata om snön, har tyvärr inget att säga om den, förutom att ja älskar när de är massa fluffigt vitt och inte så kallt, hatar däremot blåsten å kyla så vintern är lixom 50% min grej om man säger så... Haha! Lät ju helt konstigt men skit samma! 

Jag har en sjukling här hemma å de är ett H-vete ska ni veta när mannen jobbar eftermiddag, har varit på hc och lite förhöjd sänka och röd i halsen, fick även remiss till öron/näsa/hals för att kolla polyper = kanon!! men iaf så är jag själv från kl 15 till 01 på natten, GANSKA påfrestande när den ena är gnälligare än den andra!!! Hjälp alltså! Har inte sovit många timmar dessa två dygn, vilket resulterar i väldigt låååånga dagar, med en sjukling och en som är rastlös, igår va vi ute ganska länge med lexus men de får ju inte idag med isak å detta väder, lexus vänder även efter han kissat! Kan inte bli sur på mannen heller då han jobba igår till 01 sen åkte hem å fastna med bilen i snömassorna, han fick lämna bilen, gå hem och hämta fyrhjulingen för att då loss bilen, sen hem å lämna den sen gå tillbaka å hämta bilen, för att den inte skulle stå ivägen för eventuell plogbil! Tyckte så synd om han igår när han kom hem å berätta att han måsta ut å fixa med bilen mitt i natten lixom å värsta ovädret! Sen har Isak bråka hela natten vilket gör att han heller inte sovit så bra såklart, fast då fick ju han sovmorgon! Det va ju min andra natt utan sömn typ, man hinner ju aldrig ikapp sig själv! Sen har mannen idag skottat å fixa hela dagen och åkt lite skoter tills han börja jobba igen!! Så jag är lixom trött å slut å vill att han ska va inne med oss lite men ändå är han så himla duktig som jobbar å fixar ❤

Ja de va det, igår så baka ja äntligen lussekatter sjuuuukt goda blev dom!! Ja helt klart dom godaste! Förutom att ja råka pensla en plåt innan ugnen, fast de gjorde Inget på smaken :) idag har ja kokat knäck, var lite nervig över värmen, å rädd att den skulle bli för hård, men gick super bra å god blev den!! Har även gjort ischoklad, så nu ska ja bara hitta nå fina burkar att stoppa allt i :) nån som har tips? 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar